Jeśli prowadzisz lokalny biznes w swoim kraju, jednak zależy Ci na jego rozwoju nie tylko w obrębie własnego kraju, to warto mądrze wybrać nowy rynek docelowy. Jednym z najprężniej rozwijających się krajów pod kątem witryn e-commerce jest właśnie państwo sera, wina i miłości. Francja – pozycjonowanie w tym kraju wymaga wiele pracy, ale może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dowiedz się więcej na ten temat!
Spis treści
Pozycjonowanie Francja
SEO to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja rankingowa to nadrzędny cel optymalizacji niezależnie od kraju. Jednak istnieją różnice, które wpływają na uzyskanie pożądanego efektu.
Język
Językiem francuskim posługuje się na świecie ponad 200 milionów osób. Najchętniej wykorzystywaną wyszukiwarką we Francji jest Google, który generuje ponad 94% zapytań dla 58 milionów internautów. Jest to ogromny rynek konsumencki, który niezwykle dba o swoją kulturę. W przypadku SEO w tym kraju nie ma miejsca na miksy i kalki językowe, musisz dobrze posługiwać się językiem francuskim, aby zyskać przychylność odbiorców.
Słowa kluczowe
W związku z językiem musisz znać również potrzeby oraz intencje francuskich odbiorców. Optymalizacja w tym kraju przykłada szczególną wagę do słów i fraz kluczowych – zwłaszcza tych typu long tail. Myśl po francusku i twórz treści pod kątem ściśle opracowanych haseł, które są najczęściej googlowane.
Link building
Jest to kolejny podstawowy element SEO. Francuzi przykładają dużą wagę do autorytetu, jaki ma strona, oraz do jej wiarygodności. Musisz zadbać o wartościowe linki przychodzące, artykuły na stronie – również te sponsorowane, a także synergię z mediami społecznościowymi i wizytówką Google.
Francja – pozycjonowanie lokalne
Znając potrzeby klientów, warto skupić się na zawężeniu swojej działalności pod kątem lokalnym. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza na początek poszerzania działalności za granicą. Pamiętaj więc, aby:
- skupić się na ściśle dobranych słowach do lokalnej grupy – poznaj przyzwyczajenia swoich odbiorców,
- znać regionalne słownictwo,
- dostosować swoją strategię do lokalnych turystów – Francja jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie.
Voilà!
Planując rozwój swojej firmy, przede wszystkim ustal odpowiednie cele – zastanów się, co chcesz osiągnąć w innym kraju. Warto zacząć swoje działania, koncentrując siły na lokalnych grupach konsumenckich. Z czasem będzie Ci znacznie łatwiej poszerzyć działalność na obszar całego kraju. Pamiętaj, że Francuzi uwielbiają swoją kulturę. Musisz więc pokazać, że darzysz ją szacunkiem.
More Stories
Jaki laptop wybrać do pracy zdalnej?
Jakie narzędzia powinien mieć copywriter?
Czym jest digital ad fraud?